Når du driver en butik, er en af de vigtigste dele at sikre, at dine kunder får en god oplevelse, når de foretager deres køb. Dette gælder også for onlinebutikker. I denne artikel vil vi udforske 5 måder at sikre, at din hjemmeside giver den bedst mulige kundeoplevelse!
Hvad er WooCommerce?
WooCommerce er en open-source e-handelsløsning til WordPress-hjemmesider.
Pluginet blev skabt for at gøre det lettere at oprette en onlinebutik og indeholder mange af de grundlæggende funktioner. Det er det primære e-handelsplugin til WordPress og har mange forskellige plugins, som kan integreres perfekt med det oprindelige plugin.
Det skaber en måde at lave en samlet e-handelsopsætning, der passer perfekt til din WordPress-side. Det er derfor en god måde at oprette en onlinebutik på, da det både er nemt at sætte op og tilpasse, så det passer til det, du ønsker fra din butik.
Har du valgt at oprette din butik med WooCommerce, men vil stadig gerne gøre den lidt bedre? Så læs videre.
Sikring af den bedst mulige kundeoplevelse
Kunden er en af de vigtigste elementer i at drive en butik, både fysisk og online. Kunderne giver dig mulighed for at tjene penge og fortsætte din virksomhed.
Det er derfor meget vigtigt at sikre, at dine kunder har den bedst mulige oplevelse, når de bruger din hjemmeside, og at hjælpe dem hurtigt igennem din hjemmeside er en god måde at sikre flere gennemførte salg.
Gør forsiden indbydende for dine kunder
Det første, dine kunder ser, er din forside. Derfor er det vigtigt, at forsiden er så god som muligt.
Forsiden skal være indbydende og byde kunderne velkommen til dit brand, dine produkter og dit budskab. Det kan være en udfordring at perfektionere forsiden, da den skal introducere mange ting, samtidig med at den hurtigt leder kunden videre til andre dele af din hjemmeside. Det handler om at fange deres opmærksomhed uden at holde den fast på denne specifikke side.
Det er vigtigt at gøre forsiden let at navigere og få et klart billede af, hvad der sker. Inkluder mange henvisninger til de steder, du ønsker, at kunden skal gå hen, men overdriv det ikke, da headeren også skal fungere som en form for navigation. Dette betyder, at forsiden sandsynligvis primært bør indeholde henvisninger til de mest populære ting eller de ting, du ønsker, at kunden ser mest.
Forsiden skal være hurtig at komme igennem, da det er den side, vi ønsker, at kunden bruger mindst tid på. Vi vil gerne have dem videre til produktsiderne.
Gør checkout-oplevelsen hurtig og nem
Ligesom forsiden er meget vigtig, er checkout-siden lige så vigtig. Hvis du ønsker, at rejsen gennem din hjemmeside skal være god, skal du også have en god checkout-side.
En hurtig og nem checkout er vigtig, da du ønsker, at dine kunder kommer igennem den så hurtigt som muligt, så de ikke ender med at blive frustrerede, før de afslutter deres køb. Du vil undgå mange forladte kurve – det betyder blot tabte penge.
Det er en god idé at hjælpe dine kunder igennem checkout-processen. Dette kan betyde at bruge et plugin til at gøre kurven så god som muligt, lade brugeren logge ind og få adgang til gemte oplysninger eller bruge en opgraderet adresse-søgning. Disse er alle måder, hvorpå du kan gøre checkout-oplevelsen enklere og hurtigere.
Få dine kunder igennem checkout, det betyder mere forretning for dig!
Gør dine kunder trygge ved at bruge din hjemmeside
Sikkerhed er meget vigtig både for din egen skyld, men også for at dine kunder føler sig trygge og sikre ved at bruge din hjemmeside og købe fra dig.
Det betyder også, at det er vigtigt, at du viser dine kunder, at du har styr på alt. Hvis de betror dig deres data, oplysninger eller præferencer, er det vigtigt, at du viser dem, at du vil håndtere det med omhu. Dette kan gøres ved at lave et professionelt udseende cookie-banner, give brugerne mulighed for at vælge, om oplysninger gemmes til senere, eller lade dem gennemgå processen både som bruger eller gæst.
Vær så transparent som muligt. Hvis du ikke kan vise dem det, så fortæl dem det.
En konto-funktion gør det nemt for kunderne at vende tilbage
Giv dine kunder mulighed for at oprette en konto. Dette er en god måde at gøre det mere attraktivt for dine kunder at vende tilbage. Hvorfor bruge en anden hjemmeside, når man allerede har en konto på din?
At have en konto skaber automatisk en forbindelse til din hjemmeside, og tilbagevendende kunder er nogle gange bedre end nye, da der er en god chance for, at de vil blive ved med at vende tilbage.
Konto-funktionen vil også gøre det lettere at komme igennem købsprocessen og hjælpe kunderne.
Få kunderne til at vende tilbage
Sørg for, at dine kunder hører om dine produkter.
At sprede information om dine produkter vil få flere til at købe fra dig. Derfor er det en god idé at være aktiv på sociale medier, så dit budskab kan sprede sig.
Det er vigtigt at kunne navigere nemt mellem din hjemmeside og dine sociale medier, så folk kan få adgang til begge dele. Hvis du taler om et produkt på dine sociale medier, skal det være nemt at gå ind og købe det pågældende produkt. Ligeledes, hvis du har kunder, der har købt, eller overvejer at købe dine produkter, ønsker du, at de har adgang til dine sociale medier, så de kan følge med i nye produkter eller information og forhåbentlig blive fristet til at købe mere.
Mange mennesker tilgår verden via deres mobiltelefoner og sociale medier. Dette gør det endnu vigtigere, at du er tilgængelig fra begge dele, da du ellers kan miste en masse impulsive køb.
Konklusion
Afslutningsvis er det meget vigtigt at implementere tiltag for at sikre, at du tilbyder en god kundeoplevelse, når du driver en hjemmeside. At overveje de 5 forslag i denne artikel er et godt sted at starte, hvis du ønsker at forbedre din hjemmeside.
Det kan være svært at finde de bedste løsninger på alle de problemer, du vil møde, men heldigvis kan du finde mange nyttige plugins til WooCommerce og WordPress, der kan gøre det lettere at tage disse skridt og hjælpe med at gøre oplevelsen præcis, som du ønsker, at den skal være.