5 måder du kan gøre dine pop-ups mere effektive

Når du styrer en hjemmeside, kan det nogle gange være nødvendigt at kommunikere med dine brugere via en pop-up. Måske vil du have dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, informere dem om et spændende nyt produkt eller en opdatering på din side. I denne artikel viser vi dig 5 måder at gøre dine pop-ups mere effektive på.

Hvad er en pop-up?

Pop-ups er et separat vindue på din hjemmeside, der vises – normalt, når brugeren træder ind på siden. De indeholder normalt information, som brugeren skal tage stilling til som en separat enhed i forhold til resten af indholdet på din side.

Indholdet af en pop-up er ikke altid konstant og kan ofte ændre sig. Hvis den beder om en tilmelding til et nyhedsbrev, kan den være mere permanent, men hvis det drejer sig om en kampagne, en opdatering eller noget lignende, kan den ændre sig over tid.

Der er mange måder at bruge pop-ups på og de er en god måde at engagere brugere på og vise dem, hvad du vil.

 

Hvordan gør man pop-ups effektive?

Det gode ved pop-ups er, at de meget nemt tilpasses, så de passer præcis til det, du ønsker, men de skal også være effektive for faktisk at opnå det, du vil.

Du har brug for, at dine brugere interagerer med dem på den måde, du ønsker.

Her er nogle tips til, hvordan du opnår det.

 

Giv noget til gengæld

En af de mest populære – og effektive – måder at få folk til at interagere med din pop-up på er ved at tilbyde noget til gengæld for deres tid og indsats.

Mennesker har en tendens til at være mere villige til at gøre noget, hvis det ender med at gavne dem i sidste ende. Dette kan være noget som at tilbyde en rabat, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Dette vil sandsynligvis få flere til at interagere, end hvis du beder dem gøre det af sig selv.

Det kan dog resultere i nogle flere overfladiske interaktioner, end hvis folk gjorde det af sig selv. Men hvis de ender med at elske det, de får fra dig, vil det ikke være et problem i sidste ende.

Vær kreativ med, hvad du kan tilbyde – det behøver ikke altid at være meget.

 

Gør det nemt at forstå

Det kan være fristende at overforklare, hvis du forsøger at promovere et produkt eller en tjeneste. Det er spændende, men det betyder ikke, at dine brugere vil læse hver eneste detalje fra starten. Pop-ups er ment som en appetitvækker. En måde at friste folk til at ville have mere.

Så du behøver ikke skrive en roman. Kvalitet over kvantitet.

Prøv at komme lige til sagen, og find ud af, hvilke dele du vil fremhæve mest.

Du kan altid skrive en mere detaljeret beskrivelse et andet sted, så folk, der ønsker mere information, kan få adgang til det.

 

Lav et flot, men enkelt design

Designet af din pop-up er også vigtigt for at give brugeren det rette indtryk. Et flot og interessant design kan få folk til at se på din pop-up – det er ikke overraskende. Men det er lige så vigtigt at holde det enkelt.

Beslutninger om pop-ups træffes i de få sekunder, det tager folk at finde luk-knappen. I denne tid er det vigtigt, at dine brugere får et klart billede af, hvad indholdet er, så de måske bliver lidt længere.

Forsøg at undgå at overvælde øjnene med alt for meget på én gang.

Det vil være mere effektivt, hvis du skaber et simpelt og ligetil tema.

Bonuspoint, hvis det matcher med resten af hjemmesidens design.

 

Gør det nemt at handle

Pop-ups handler om at skabe interaktioner. Hvis du vil have folk til at læse noget, gøre noget eller tilmelde sig noget, skal det fremgå af dit design eller din tekst.

Gør det nemt for brugerne at gøre den interaktion, du ønsker. Vil du have dem til at gå til en anden side? Så sørg for at inkludere et link og lægge vægt på, hvad de skal gøre, og hvor det fører hen. Guid dine brugere så meget som muligt.

Tilføj en knap. Tilføj et link. Tilføj et tilmeldingsfelt.

Gør en stor del af arbejdet for dine brugere, og de vil være mere tilbøjelige til at følge med.

 

Lav en pop-up, der hjælper brugeren

Få brugeren til at føle, at du gør dem en tjeneste ved at inkludere indholdet i din pop-up. Læg vægt på, hvor godt et tilbud det er, eller hvor meget det vil hjælpe. Dette vil gøre det mere attraktivt at interagere med dit indhold.

Hvis din hjemmeside eller dine tjenester vil blive bedre eller hurtigere, hvis du har visse oplysninger, eller hvis brugeren skal være logget ind for at få adgang, kan det være en god idé at gøre det i en pop-up fra begyndelsen. Dette vil give det ekstra touch, der viser, at du bekymrer dig om brugeren og deres oplevelse.

Hjælp dine brugere på vej, og den lille ekstra service kan hjælpe dig med at få en loyal kunde.

 

Konklusion

Når du laver en effektiv pop-up på din side, er det vigtigt at holde brugeren i tankerne. At holde det enkelt både med design og indhold kan gøre det mere sandsynligt, at de vil tage den handling, du ønsker. Guid dine brugere gennem oplevelsen og sørg for, at det er gavnligt for dem.

Share:

Explore more blog posts

Hvordan du gør din hjemmeside tilgængelig på flere sprog

Skab din hjemmeside med flere forskellige sprog At skabe og administrere en hjemme side kan...

Opbyg troværdighed på din hjemmeside

Opbygning af din troværdighed på din hjemmeside er en vigtig del af få dig til...

Valget mellem Gutenberg og Elementor

Opsætningen af din side Der er mange ting du skal overveje, når du vælger at...

Hvad skal du vide om den nye lovgivning om aldersverifikation

Er du stadig usikker på hvad du skal gøre med den nye lovgivning fra den...

10 WooCommerce plugins, der kan forbedre din webshop

Brug WooCommerce til din hjemmeside WooCommerce er et e-handels plugin, der er lavet specifikt til...

De 10 bedste SEO-plugins til din WordPress-hjemmeside

Søgemaskine optimisering (SEO) er en vigtig del af at køre en succesfuld hjemmeside. Heldigvis er...

WP Nordic DK